Vuurwerkhandelaar over explosie in Rotterdam Zuid: Dit had veel erger kunnen aflopen!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Cameo
    AVP Lid
    • 29-01-2024
    • 15

    Vuurwerkhandelaar over explosie in Rotterdam Zuid: Dit had veel erger kunnen aflopen!

    bron: https://www.ad.nl/rotterdam/vuurwerk...open~a0c84b7e/

    Een nieuwsbericht over een grote explosie in Rotterdam Zuid. Mogelijk veroorzaakt door gas, met immense schade.Het is interessant hoe het onderwerp vuurwerk hier weer tegenaan geplakt wordt. Het lijkt onschuldig, maar als je voldoende keren vuurwerk bespreekt bij ernstige incidenten, dan werkt dat toch door in de menselijke psyche.

    Wat is de relevantie van de lokale legale(!) vuurwerkopslag van een winkelier ten opzichte van hetgeen er is voorgevallen? Niets!

    Ik kan mij hier erg over opwinden, want zodra zoiets gebeurd lijken ratio en redelijkheid compleet verdwenen te zijn. Een greep uit een reeks reacties die ik vanmorgen voorbij zag en hoorde (Radio 1) komen.
    • "Ja, ze denken dat daar óók vuurwerk lag. Je weet het niet he? Doodeng dat zoiets in je woonwijk ligt" (Radio 1)
      Er is geen enkele reden om te vermoeden dat op de plek van de explosie vuurwerk lag. Ook de aanname dat het vuurwerk zou zijn, berust op niets. Brandweer denkt aan een gaslek.
    • "Had zomaar een Enschede 2.0 kunnen worden he? Dat ze dat toestaan he? Gewoon in een woonwijk?!" (Radio 1)
      Dit lijkt op geen enkele manier op Enschede. Er is, voor zover bekend, niet eens vuurwerk betrokken geweest bij de explosie.
    • "Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren met al dat vuurwerk" (AD)
    Ik laat het hier even bij. Maar ziet iedereen hoe media in zijn werk gaat? Natuurlijk mag iedereen zijn zegje doen, maar we mogen onze traditie wel eens wat beter gaan beschermen. Er is compleet geen respect meer voor vuurwerk en dat komt in de eerste plaats door de manier waarop media ons te kakken zet. Denk ook aan de "opgeblazen katten" elk jaar. Dit jaar weer drie nepberichten gezien. Er is nog NOOIT een kat opgeblazen met vuurwerk. Deze berichten zijn stuk voor stuk gerectificeerd, maar ... dat ziet dan natuurlijk niemand. Dus bij iedereen blijft het stigma hangen.

    Dit moest ik even kwijt
  • Henry45
    AVP Lid
    • 26-01-2024
    • 5

    #2
    De media pakt alles aan om het vuurwerk in een slecht daglicht te zetten.

    Opmerking

    • Arjan
      Administrator
      • 22-01-2024
      • 59

      #3
      Heel goed stuk Nick! Het is zoals zo vaak heel erg suggestief en sensatie belust maar de zet van deze vuurwerkdealer is natuurlijk ook echt heel dom! Waarom gaat hij daarin mee? Waarom zegt hij niet "nee, er was hier GEEN gevaar want wij hebben brandwerende/vertragende bunkers en daarin stond het veilig!" 🤨

      En dan zie je ook foto's en video dat ze gisteravond alles als een malle eruit halen en in een busje smijten. Zelfs politie en ambulancebroeders met een brancard rondlopen waarop kartons staan. Dit is zeker geen goed nieuws voor de dealer want ik ben ook van mening dat dit zomaar zijn laatste jaar geweest kan zijn want ik denk dat de gemeente Rotterdam nu wel weer gaat herzien qua opslag op die locatie en dingen gaat uitzoeken.

      Het blijft frustrerend om dit te zien, er hoeft maar 1 ding in verband met vuurwerk te worden gebracht en het is drama. Het gaat er bijna niet meer om wat nou echt de oorzaak daar is geweest maar je hoort iedereen alleen maar over die vuurwerkwinkel en "of dat nou wel mag zo'n opslag in een woonwijk want Enschede 2.0 dit en dat". 😏

      We gaan het weer meemaken. Mag hopen dat de importeur (GBV in dit geval) ook even met die klant belt.. dit is echt geen goede zet!

      Opmerking

      • Kruitveteraan
        AVP Lid
        • 26-01-2024
        • 61

        #4
        Wel een bijzonder beeld van de ontruiming van de Vuurwerkwinkel

        Foto van: MediaTV

        Click image for larger version

Name:	Ontruiming Vuurwerkwinkel na Explosie in Rotterdam 30-1-2024 -MediaTV.jpg
Views:	39
Size:	349.2 KB
ID:	2042

        Opmerking

        Verwerken....