Leuk dat je er bent!

Welkom op het AVP Vuurwerkforum! Maak een account aan om mee te discusseren met vele liefhebbers en kenners!

Registreer nu

RedBaron's Video Vault van Pyroworld :)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RedBaron
    AVP Lid
    • 26-01-2024
    • 22

    RedBaron's Video Vault van Pyroworld :)

    Ik heb in de loop der jaren aardig wat videos verzameld en zelf gedraaid, varierend van shows, demos tot produkt videos. Ik ben ook de gelukkige bezitter van een rijk (S)VHS banden archief van de Henk Koolen. Wellicht bij sommige van jullie bekend. De beste man is al een tijdje overleden. Maar je zou hem kunnen kennen van het bedrijf MS Vuurwerk uit Culemborg.

    Om maar meteen met die laatste te beginnen! Ik ben een tijdje terug begonnen om deze banden te digitaliseren. Op te poetsen en daar waar mogelijk ze zelfs te upscalen naar HD\4K doormiddel van a.i en moderne computer rekenkracht

    Hieronder alvast daarvan de eerste videos:








    ---

    Update 11-2-2024:








    Update 13-2-2024







    Update 14-2-2024



    Update 15-2-2004






    Laatst bewerkt door RedBaron; 15-02-2024, 23:36.
    Mr Pyroworld! aka Jack 🙈
    Youtube - Facebook - Instagram
    www.pyroworld.nl since 1 June 2004
  • Arjan
    Administrator
    • 22-01-2024
    • 59

    #2
    Nice RedBaron!

    Opmerking

    • RowdyO
      AVP Lid
      • 26-01-2024
      • 4

      #3
      Terug in de tijd heerlijk👌

      Opmerking

      • RedBaron
        AVP Lid
        • 26-01-2024
        • 22

        #4
        iets meer recenter, een paar pareltjes uit 2005! Allen opgeschaald met A.i naar HD of 4K 😁


        Weco Spielwarenmesse 2005:




        Vurige maandagen, Oostende 2005: Alpeco \ DBK Fireworks




        Zaragoza, Spanje - Pirotecnia Zaragozana 2005

        Mr Pyroworld! aka Jack 🙈
        Youtube - Facebook - Instagram
        www.pyroworld.nl since 1 June 2004

        Opmerking

        • RedBaron
          AVP Lid
          • 26-01-2024
          • 22

          #5
          Nog meer uit 2005! waarom ook niet! En eentje uit 2004!


          Festa Del Pilar, Zaragoza 2005 Pirotecnia Zaragozana



          International Fireworks Festival Hannover 2005: Goteborgs Fyrverkerifabrik - Zweden



          Fetes De Wallonie 2004 - Alpeco \ DBK Fireworks

          Mr Pyroworld! aka Jack 🙈
          Youtube - Facebook - Instagram
          www.pyroworld.nl since 1 June 2004

          Opmerking

          • Arjan
            Administrator
            • 22-01-2024
            • 59

            #6
            Willen jullie meer of minder video's van RedBaron?!

            Opmerking

            • RedBaron
              AVP Lid
              • 26-01-2024
              • 22

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
              Willen jullie meer of minder video's van RedBaron?!
              Mééér natuurlijk! Of ben jij het nu al beu Arjan ? 🤭😅
              Mr Pyroworld! aka Jack 🙈
              Youtube - Facebook - Instagram
              www.pyroworld.nl since 1 June 2004

              Opmerking

              • RedBaron
                AVP Lid
                • 26-01-2024
                • 22

                #8
                Maar om jouw Ego een beetje te strelen Arjan :


                Westerlo - Opendag KVC - Original Fireworks 2009




                🤭
                Mr Pyroworld! aka Jack 🙈
                Youtube - Facebook - Instagram
                www.pyroworld.nl since 1 June 2004

                Opmerking

                • Arjan
                  Administrator
                  • 22-01-2024
                  • 59

                  #9
                  Joh, deze was ik al bijna vergeten! Maar nu ik hem weer zie gaat er iets dagen. Was een leuke dag, maar we hadden tegen het einde wel stress met de opbouw en uiteindelijk waren er ook enkele lijnen die niet helemaal lekker liepen of gewoon bleven staan. Maar goed, was wel lekker bommen schieten, dacht tot 150mm. De Falling Leaves ging eigenlijk nergens over vond ik al die tijd al.. die moet je dan heel massaal schieten ben ik van mening maar hier gingen er gewoon te weinig de lucht in en dan is het beeld een stuk minder dan dat je vooraf dacht. Was ook goede leer haha..

                  Opmerking

                  • RedBaron
                    AVP Lid
                    • 26-01-2024
                    • 22

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
                    Joh, deze was ik al bijna vergeten! Maar nu ik hem weer zie gaat er iets dagen. Was een leuke dag, maar we hadden tegen het einde wel stress met de opbouw en uiteindelijk waren er ook enkele lijnen die niet helemaal lekker liepen of gewoon bleven staan. Maar goed, was wel lekker bommen schieten, dacht tot 150mm. De Falling Leaves ging eigenlijk nergens over vond ik al die tijd al.. die moet je dan heel massaal schieten ben ik van mening maar hier gingen er gewoon te weinig de lucht in en dan is het beeld een stuk minder dan dat je vooraf dacht. Was ook goede leer haha..
                    Nou voor een open dag van een kleine voetbalclub was het anders een fikse show! Falling leaves moet je altijd in massa schieten, of je moet hele goede hebben. Maar dan nog! Net als met Horsetails, die moet je ook met genoeg de lucht inrammen wil het lollig worden.. tenzij je Italiaanse hebt, maar dan is die in bulk wegschieten nog leuker hahaha.

                    Dat gezegd hebbende, we gaan weer door met nog wat leuke videotjes uit het niet al te kleine pyroworld video archief:

                    Sneekweek 2003 - JN Schuurmans 8,10 en 12inch shells only! 😍



                    Tijdens Corona ging het vuurwerkfestival Knokke-Heist niet door.. Ik heb toen een serie van best of videos gemaakt van 20 jaar Knokke-Heist.. deze eerste is van de periode 2003 t/m 2005:



                    Grote demo finale, Pyrodance 2004 - Een enorme prof demo finale van de firma Pyrodance.. Daarna nooit meer wat van gehoord! 🤣




                    Mr Pyroworld! aka Jack 🙈
                    Youtube - Facebook - Instagram
                    www.pyroworld.nl since 1 June 2004

                    Opmerking

                    • RedBaron
                      AVP Lid
                      • 26-01-2024
                      • 22

                      #11
                      We duiken opnieuw in het rijke (S)VHS video banden archief van Henk Koolen van MS vuurwerk. Deze keer 2 videos van 1 show: De Paralympische spelen uit Assen.. een hele grote show vol met Italiaans, Spaans, Duits en Nederlands product! Ik heb 2 videos van deze show, 1 amateuropname door Henk zelf. en een van ik denk de NOS ofzo? Op de video van Henk zie je alles maar is de kwaliteit beduidend minder als de opname van de NOS:






                      Tweede is een prachtige grote show van de Italiaanse firma Pagano in de Koninklijke Herrenhauser Garten in Hannover voor de 1e editie van dit festival.. De Cilinders, reports en grote bommen vliegen je om de oren.. waar van sommige dingen nu absoluut verboden zijn..Maar toen mocht het allemaal nog gewoon!

                      Mr Pyroworld! aka Jack 🙈
                      Youtube - Facebook - Instagram
                      www.pyroworld.nl since 1 June 2004

                      Opmerking

                      Verwerken....